Florence March

Florence March is Professor in 16th and 17th century British Drama at the University Paul Valéry – Montpellier 3 and a member of the Institute for Research on the Renaissance, the Neo-Classical Age and the Enlightenment (IRCL), at the French National Centre for Scientific Research (CNRS). Currently, her research focuses on Shakespearean stage configurations in 20th and 21st century Europe, the place and function of Shakespeare in Avignon and Montpellier international Festivals, and the relationship between stage and audience or “pact of performance”. Her latest monograph, published in 2012, deals with Shakespeare in performance at the international Avignon Festival (Shakespeare au Festival d’Avignon. Configurations textuelles et scéniques, 2004-2010). Earlier publications also include a monograph on theatricality in Restoration comedy (La Comédie anglaise après Shakespeare. Une esthétique de la théâtralité 1660-1710, 2010). She is associate editor of Cahiers élisabéthains, a journal of English Renaissance Studies, a member of Shakespeare 450 Anniversary international committee, and co-organised the 2013 conference of the European Shakespeare Research Association (ESRA) in Montpellier.

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Florence March est Professeur de Littérature anglaise des XVIe et XVIIe siècles (Théâtre) à l’Université Paul Valéry – Montpellier 3 et membre de l’Institut de Recherche sur la Renaissance, l’Age classique et les Lumières (IRCL, UMR 5186 CNRS – Université Paul Valéry). À la croisée des études théâtrales et des études anglophones, elle s’intéresse aux configurations scéniques du théâtre shakespearien aux XXe et XXIe siècles en Europe, à la place et à la fonction de Shakespeare dans les festivals internationaux d’Avignon et de Montpellier, et à la relation scène/salle ou contrat de spectacle. Elle a publié une monographie sur Shakespeare au Festival d’Avignon. Configurations textuelles et scéniques, 2004-2010 (L’Entretemps, 2012), ainsi que sur la comédie de la Restauration anglaise : La Comédie anglaise après Shakespeare. Une esthétique de la théâtralité 1660-1710 (Publications de l’Université de Provence, 2010). Elle est associate editor des Cahiers élisabéthains, revue scientifique spécialisée sur la Renaissance anglaise, membre du comité international de pilotage des célébrations Shakespeare 450, et a co-organisé le congrès de la European Shakespeare Research Association (ESRA) à Montpellier en 2013.

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