Rebecca Herissone

I am Professor of Musicology at the University of Manchester, UK and also a co-editor of the quarterly musicological journal Music & Letters. My research focuses principally on seventeenth-century creativity, and on developing ways of interpreting primary sources of musical notation from the period that take into account the cultural and social contexts in which the sources were produced and used. I also work on reception of seventeenth-century music (especially in the eighteenth century), and on seventeenth-century music theory and performing practices. I have three recent publications: Musical Creativity in Seventeenth-Century England (Cambridge: Cambridge University Press, 2013), is a major new monograph resulting from a four-year research project funded by the Arts and Humanities Research Council in the UK; Concepts of Creativity in Seventeenth-Century England (Woodbridge: Boydell, 2013) is an interdisciplinary collection of essays, which I co-edited with Dr Alan Howard of Selwyn College, Cambridge, including contributions from historians of theatre, art and architecture, literature, music and cultural history that examine the ways in which people understood and mediated creativity during the period; and The Ashgate Research Companion to Henry Purcell (Farnham: Ashgate, 2012) is another edited collection, focusing on the changing nature of musicological research into Purcell and his contemporaries.
My first book, Music Theory in Seventeenth-Century England, was published by Oxford University Press in 2000, while my reassessment of continuo accompaniment in Restoration sacred music was published as a Royal Musical Association Monograph, ‘To Fill, Forbear, or Adorne’: The Organ Accompaniment of Restoration Sacred Music in January 2006. I have also produced a critical edition of a little-known seventeenth-century music treatise, Synopsis of Vocal Musick, published by Ashgate in October 2006. My journal article ‘Robert Pindar, Thomas Busby, and the Mysterious Scoring of Henry Purcell’s “Come ye Sons of Art”‘ was awarded the Westrup Prize in 2007.
My current research includes a chapter for the edited collection Beyond Public and Private: Re-locating Music in Early Modern England (Bloomington, Indiana, 2014), a chapter for the Cambridge History of Music Criticism (Cambridge, 2014), a new critical edition of Henry Purcell’s dramatick opera Dioclesian for the Purcell Society, an edition of the odes of John Eccles for the new A-R editions complete edition of Eccles, and ongoing work on the way in which reception of Purcell’s music is reflected in a number of late-eighteenth-century manuscripts associated with Oxford University.

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Je suis maître de conférences en musicologie à l’Université de Manchester, Royaume-Uni et aussi co- rédacteur en chef de la revue trimestrielle musicologique Music & Letters. Mes recherches portent principalement sur la créativité du XVIIe siècle, et sur le développement de moyens d’interprétation des sources primaires de la notation musicale de la période qui prennent en compte les contextes culturels et sociaux dans lesquels les sources ont été produites et utilisées. Je travaille aussi sur la réception de la musique du XVIIe siècle (en particulier dans le dix-huitième siècle) , et sur la théorie de la musique du XVIIe siècle et les pratiques de la scène. J’ai trois publications récentes: Musical Creativity in Seventeenth-Century England (Cambridge: Cambridge University Press, 2013), est une nouvelle monographie résultant d’un projet de recherche de quatre ans financé par l’Arts and Humanities Research Council, au Royaume-Uni; Concepts of Creativity in Seventeenth-Century England (Woodbridge: Boydell, 2013) est une collection interdisciplinaire d’essais, que j’ai co- édité avec Dr Alan Howard de Selwyn College, Cambridge. La collection compris les contributions d’historiens du théâtre, de l’art et de l’architecture, de la littérature, de la musique et de l’histoire culturelle qui examinent les façons dont les gens ont compris la créativité au cours de la période; et The Ashgate Research Companion to Henry Purcell (Farnham: Ashgate, 2012) est une autre collection éditée , en mettant l’accent sur la nature changeante de la recherche musicologique sur Purcell et son contemporains.
Mon premier livre , Music Theory in Seventeenth-Century England, a été publié par Oxford University Press en 2000, tandis que mon réévaluation de l’accompagnement du basse continue dans la musique sacrée pendant la Restauration a été publié comme un Royal Musical Association Monograph, ‘To Fill, Forbear, or Adorne’: The Organ Accompaniment of Restoration Sacred Music, en Janvier 2006. J’ai aussi réalisé une édition critique d’un traité musique peu connu du dix-septième siècle, Synopsis of Vocal Musick, publié par Ashgate en Octobre 2006.Mon article ‘Robert Pindar, Thomas Busby, and the Mysterious Scoring of Henry Purcell’s “Come ye Sons of Art”‘ a reçu le prix Westrup en 2007.
Ma recherche actuelle comprend un chapitre pour la collection éditée Beyond Public and Private: Re-locating Music in Early Modern England (Bloomington, Indiana, 2014), un chapitre pour le Cambridge History of Music Criticism (Cambridge, 2014), une nouvelle édition critiquede l’opéra dramatique Dioclesian, de Henry Purcell pour la Purcell Society, une édition des odes de John Eccles pour la nouvelle édition complète d’Eccles (AR Editions), et les travaux en cours sur la manière dont la réception de la musique de Purcell se reflète dans un certain nombre demanuscrits de la fin du XVIII siècle, associés à l’Université d’Oxford.

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